NADPOBUDLIWOŚĆ I ADHD

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dla rodziców, nauczycieli przedszkola i nauczania początkowego oraz fizjoterapeutów.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Każde dziecko jest inne, ale niektóre bardziej niż inne potrzebują odmiennego traktowania i indywidualnego podejścia. Być może obawiasz się tego, że twoje dziecko ma ADHD, albo w pracy stykasz się z takimi dziećmi. Może obserwujesz zachowania, które mogą świadczyć o tym zaburzeniu i boisz się, że mogą dotyczyć Twojego dziecka?

Boisz się, jak sobie w tej sytuacji poradzić? Do kogo się zwrócić po pomoc? Jak pracować, uczyć się i bawić z takim dzieckiem? Jak ogarnąć życie rodzinne, żeby nie było podporządkowane tylko specyficznym potrzebom dziecka?

Problemy jakie mają dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi nie tkwią tylko w samym dziecku, lecz także w strukturze grupy rówieśniczej, domu rodzinnym czy nieodpowiednim dopasowaniu programu i sposobu nauczania do specyficznych potrzeb dziecka.

Moim zadaniem jest pokazanie ci jak w prosty sposób dostosować metody i środki pracy z dzieckiem aby skorzystało na tym zarówno dziecko jak i nauczyciel i rodzic. Twoja siła i klucz do sukcesu tkwi w zrozumieniu jak pracuje mózg dziecka z ADHD i jakie przed Tobą jako rodzicem i nauczycielem stoją wyzwania zarówno dnia codziennego jak i dydaktyczne.

Niestety w naszym kraju dzisiaj rodzic musi być także nauczycielem swojego dziecka po szkole. Im wcześniej zdiagnozujemy problem i zaczniemy pracę z dzieckiem, tym łatwiej będzie dziecku radzić sobie z wyzwaniami szkolnymi, komunikacją z rówieśnikami i z własnymi emocjami.

PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:

  • Jakie objawy świadczą o nadpobudliwości psychoruchowej i mogą/powinny Cię niepokoić?
  • Kto diagnozuje ADHD i jak się do tego zabrać?
  • Czym się różni ADHD od nadpobudliwości ruchowej?
  • Jakie terapie stosuje się w pracy z dzieckiem z ADHD?
  • Czy z ADHD się wyrasta?
  • Kiedy mogę pracować z dzieckiem sama, a kiedy powinnam/powinienem udać się do terapeuty?
  • Jak wygospodarować czas na ćwiczenia i pracę z dzieckiem z ADHD?
  • Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? Moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor.
  • Czy odpowiednimi ćwiczeniami i zabawami można poprawić inteligencję dziecka i jego wyniki w nauce?
  • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka?
  • Jak zachęcić do pracy/zabaw rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznać u dziecka nadpobudliwość psychoruchową i opracować ścieżkę postępowania
  • Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające samokontrolę i koncentrację uwagi .
  • Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające zdolności poznawcze Twojego dziecka/dzieci.
  • Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy z dzieckiem.
  • Wpleść ćwiczenia i zabawy w Twój zwykły harmonogram dnia.
  • Zarazić tym podejściem Twoją rodzinę i znajomych.

POSZERZYMY TWOJĄ WIEDZĘ I STANIESZ SIĘ ŚWIADOMYM RODZICEM/NAUCZYCIELEM/TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.: 

  • Jak działa układ nerwowy dziecka z ADHD?
  • Jakie są przyczyny niewłaściwych zachowań dzieci?
  • Jakie są edukacyjne potrzeby dzieci z ADHD?
  • Jak dostosować otoczenie w którym przebywa dziecko, dom, salę, klasę do jego potrzeb?
  • Jakie są strategie nauczania dzieci z ADHD?
  • Jakie są możliwe ścieżki edukacyjne dla dzieci z ADHD?
  • Jak powinna wyglądać wspólna droga postępowania rodziców, nauczycieli i terapeuty?
  • Jakie zabawki, gry, gadżety wybierać, aby sprzyjały rozwojowi koncentracji uwagi, samokontroli, a jakich unikać?
  • Jak radzić sobie z niechęcią dziecka, rodziny, znajomych?
  • Jak budować wartościową relację między tobą, a twoim dzieckiem/dziećmi?
  • Jak stawiać granice i otwierać umysł dziecku/dzieciom?
  • Jak reagować na trudne/agresywne zachowania dziecka?
  • Jak radzić sobie z wyzwaniami nauczania dziecka z ADHD?

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1  – OK 2 GODZ.

  • Diagnoza i uregulowania prawne.
  • Czym jest ADHD. Etiologia, podtypy, problemy występujące łącznie z ADHD.
  • Dieta dziecka i rodziny – SZKOLENIE ROZWIJAJĄCE TEMAT TUTAJ
  • Organizacja życia rodzinnego, przedszkolnego, szkolnego i otoczenia.
  • Akceptacja i budowanie więzi.
  • Współpraca środowiska rodzinnego i edukacyjnego.
  • Dobór odpowiednich zabaw i ćwiczeń z uwzględnieniem potrzeb i deficytów dziecka.
  • Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do zabawy.
  • Zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK 2 GODZ.

  • Ćwiczenia  gry i zabawy poprawiające koncentrację.
  • Ćwiczenia  gry i zabawy poprawiające uważność.
  • Ćwiczenia  gry i zabawy poprawiające wyciszenie i uspokajające.
  • Ćwiczenia w formie scenek rodzajowych uczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci.
  • Tworzenie dziennika aktywności i obserwacji dziecka.
  • Budowanie codziennego harmonogramu dnia dziecka z uwzględnieniem jego deficytów i potrzeb.
  • Wplatanie ćwiczeń, gier i zabaw w codzienny harmonogram dziecka.

Zapisz się: