ZABURZENIA NAPIĘCIA MIĘŚNIOWEGO

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dla rodziców, nauczycieli przedszkola i nauczania początkowego oraz fizjoterapeutów.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Przygotowując się do tego szkolenia przejrzałam fora, blogi i cały Internet wszerz i wzdłuż, żeby znaleźć najczęściej pojawiające się problemy dotyczące napięcia mięśniowego, z którymi spotykają się rodzice. Jak się okazało jest to temat bardzo trudny. Napięcie mięśniowe to niejednokrotnie słowo wytrych, które często pada jako wyjaśnienie wszystkich problemów dziecka. Mitów i dziwnych teorii narosło wokół tego tematu mnóstwo.

Najbardziej niepokoi jednak zjawisko masowego wypowiadania się na blogach parentingowych i lifestylowych osób niezwiązanych z fizjoterapią w ogóle.

Na szkoleniu przekażę Ci kompetentną fizjoterapeutyczną wiedzę. O co chodzi z tym napięciem? Jak bardzo poważny może być to problem albo jak bardzo błahy. Obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe może spowalniać rozwój dziecka, może uniemożliwić mu przejście na kolejne etapy rozwojowe i wpłynąć negatywnie na rozwój psychoruchowy.

Jeśli trafiłaś/eś na to szkolenie będąc obecnie szczęśliwym rodzicem dziecka 1-3 to zapraszam cię serdecznie na szkolenie TO lub TO gdzie ten temat jest również poruszany, a ćwiczenia i pielęgnacja dziecka z takimi problemami są dostosowane do wieku Twojego dziecka.
Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem dziecka przedszkolnego lub wczesnoszkolnego to zostań ze mną dłużej, poniżej wszystkie szczegóły i najczęściej zadawane pytania.

PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:

  • Skąd mam wiedzieć, ze moje dziecko/uczeń/pacjent  ma obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe?
  • Czy mogę w taki sposób ćwiczyć również z dziećmi bez problemów z napięciem mięśniowym?
  • Czy na takie zajęcia muszę mieć skierowanie?
  • Jak wybrać zajęcia korekcyjne dla mojego dziecka?
  • Jak wygospodarować czas na rozwijające korekcyjne zabawy ruchowe?
  • Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? A co jeśli moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor od ćwiczeń ze mną?
  • Jak zachęcić do takich ćwiczeń rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu, szkole?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Bawić się z dzieckiem w kreatywne zabawy ruchowe obniżające lub podwyższające napięcie mięśniowe.
  • Ćwiczyć z dzieckiem specjalnie przygotowane ćwiczenia celowane na obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe.
  • Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy/ćwiczeń z dzieckiem.
  • Wpleść ćwiczenia/zabawy korekcyjne w Twój zwykły harmonogram dnia.
  • Zarazić tym podejściem Twoją rodzinę i znajomych.

POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM/NAUCZYCIELEM/TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.

  • Jakie konsekwencje niesie za sobą ignorowanie obniżonego lub podwyższonego napięcia mięśniowego?
  • Jak wygląda prawidłowa postawa dziecka przedszkolnego i szkolnego w odniesieniu do prawidłowego napięcia mięśniowego?
  • Jak wygląda dziecko z obniżonym napięciem mięśniowym – poznasz objawy.
  • Jak wygląda dziecko z podwyższonym napięciem mięśniowym – poznasz objawy.
  • Jak działa mechanizm nawyku i kształtowanie u dziecka prawidłowej postawy podczas zabawy, aktywności ruchowej, pracy przy stoliku, siedzenia w ławce.
  • Jak radzić sobie z niechęcią dziecka do ćwiczeń, rodziny, znajomych.
  • Jak budować wartościową relację między Tobą a dzieckiem.
  • Jak stawiać granice i otwierać umysł dziecku.
  • Jak reagować na trudne/agresywne zachowania dziecka podczas zabawy/ćwiczeń.
  • Jak sprawić, żeby dziecko było szczęśliwe podczas ćwiczeń.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1 – OK. 2 GODZ.

  • Etapy rozwoju ruchowego dziecka, w tym etapy rozwoju napięcia mięśniowego.
  • Złe nawyki pogłębiające wadę lub do niej prowadzące.
  • Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do ćwiczeń i dobrej zabawy?
  • Ćwiczenia/zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK. 2 GODZ.

  • Ćwiczenia gry i zabawy w profilaktyce i korekcji obniżonego napięcia mięśniowego.
  • Ćwiczenia gry i zabawy w profilaktyce i korekcji podwyższonego napięcia mięśniowego.
  • Tworzenie harmonogramu dziennej aktywności (zabaw, ćwiczeń) z dzieckiem.

Zapisz się: