ĆWICZENIA NEUROROZWOJOWE

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone dla przyszłych i świeżo upieczonych rodziców, opiekunek, pielęgniarek środowiskowych i położnych, lekarzy i fizjoterapeutów

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Cześć ! Super, że jesteś! Prawdopodobnie trafiłaś/eś tu nieprzypadkowo – jeśli się spotykamy, to prawdopodobnie szukasz pomocy dla dziecka. Usłyszałaś/łeś od lekarza, że Twoje dziecko ma obniżone lub podwyższone napięcie albo asymetrię.

A może usłyszałaś/eś, że powinno już coś robić, a tego nie robi (siedzieć, czworakować, chodzić). A może usłyszałeś jeszcze coś bardziej enigmatycznego i nie wiesz co robić dalej. Boisz się o zdrowie malucha i jego przyszłość.

A może znalazłaś już odpowiedzi, ale chciałabyś nie tylko wiedzieć, ale chcesz też umieć pomóc swojemu dziecku i prawidłowo zadbać o swoje szczęście od pierwszych dni jego życia. Dobrze trafiłaś/eś. To jest warsztat praktycznych umiejętności.

PODCZAS WARSZTATÓW ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA RODZICÓW M.IN.:

  • W jakich pozycjach bawić się z dzieckiem, odpoczywać, spać?
  • Jak pomóc noworodkowi szybko przystosować się do świata dorosłych?
  • Jak stymulować rozwój dziecka dzięki ćwiczeniom?
  • Jak spędzać aktywnie czas z noworodkiem/małym dzieckiem?
  • Jak przeciwdziałać wadom postawy u małych dzieci?
  • Lekarz powiedział, że moje dziecko ma obniżone, podwyższone napięcie. O co chodzi?
  • Czy mogę pomóc mojemu maluchowi sama/sam?
  • Czy dzięki tym ćwiczeniom moje dziecko będzie zdrowe?
  • Jak mam nosić, podnosić, ubierać moje dziecko żeby nie zrobić mu krzywdy?
  • Czy moje dziecko mnie widzi?
  • Jak moje dziecko mnie widzi?
  • Jak mówić do dziecka?
  • Skąd wiadomo, że moje dziecko rozwija się prawidłowo/ nieprawidłowo?
  • Dlaczego moje dziecko jeszcze nie siedzi, czworakuje, chodzi? A inne dzieci w tym wieku już to robią?
  • Skąd wiadomo, że moje dziecko ma problemy rozwojowe?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Dobrać właściwe ćwiczenia adekwatne do potrzeb mojego dziecka.
  • Ćwiczyć z dzieckiem stosując odpowiednio dobrane ćwiczenia.
  • Bawić się w kreatywne zabawy neurorozwojowe, wzrokowe, słuchowe.
  • Zadawać właściwe pytania lekarzom, pediatrom i specjalistom o stan zdrowia i rozwój Twojego dziecka.
  • Prosić o pomoc w stanie zagrożenia.
  • Rozpoznać problemy rozwojowe, psychoruchowe u swojego dziecka na wczesnym etapie jeśli wystąpią.
  • Kulturalnie i asertywnie rozmawiać z rodziną/ znajomymi o wychowaniu i rozwoju dziecka.

POSZERZYMY TOJĄ WIEDZĘ I STANISZ SIĘ ŚWIADOMYM RODZICEM. DOWIESZ SIĘ M.IN.: 

  • Jakie są zagrożenia płynące z ignorowania sygnałów o nieprawidłowym rozwoju?
  • Jakie są drogi postępowania w przypadku obaw związanych z nieprawidłowym rozwojem?
  • W razie jakich problemów psychoruchowych mam udać się do lekarza lub rehabilitanta po pomoc?

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1  – OK 2 GODZ

  • Dotyk i jego terapeutyczne działanie:
  • Dotyk rodzica , w tym masaż – SZKOLENIE POSZERZAJĄCE TEMAT TUTAJ
  • Dotyk wody i kąpiele
  • Pierwsza kąpiel
  • Rytuał kąpielowy
  • Dotyk ubrań
  • Ubieranie – SZKOLENIE POSZERZAJĄCE TEMAT TUTAJ
  • Rozbieranie
  • Codzienne rytuały
  • Ruch i jego wspomaganie:
  • Ćwiczenia w zaburzeniach dystrybucji napięcia mięśniowego
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem ciała mamy/taty
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem dostępnych przedmiotów
  • Ćwiczenia sensomotoryczne
  • Zabawki wspomagacze ruchowe – SZKOLENIE POSZERZAJĄCE TEMAT TUTAJ

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK 2 GODZ.

  • Słuch i jego wspomaganie
  • Zabawy i ćwiczenia słuchowe – SZKOLENIE POSZERZAJĄCE TEMAT TUTAJ
  • Wzrok i jego wspomaganie
  • Zabawy i ćwiczenia wzrokowe
  • Dręczące pytania i niepokoje

Zapisz się: