KAMIENIE MILOWE

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone dla rodziców małych dzieci, opiekunek, nauczycieli przedszkola i  fizjoterapeutów.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Cześć!

Fajnie, że tu trafiłaś/trafiłeś! Mam nadzieję, że jesteś już po naszym szkoleniu z prawidłowej pielęgnacji dziecka zgodnie z koncepcją neurorozwojową (TUTAJ). Jeśli tak, to to szkolenie zwróci uwagę na najważniejsze momenty w życiu dziecka. Momenty, których kolekcjonowanie sprawi rodzicom radość, a terapeutom satysfakcję. Będziesz wiedział/a na co zwracać szczególną uwagę, jakie błędy popełniałaś/eś i jak ich unikać.

Pomogę Ci stać się świadomym rodzicem i lepszym nauczycielem/terapeutą. Świadomym zagrożeń. Wyposażonym w wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci uniknąć wielu problemów zdrowotnych  dziecka w przyszłości!

Przygotuj się na solidną dawkę wiedzy, praktycznych umiejętności i inspiracji! Pamiętaj – lepiej zapobiegać niż leczyć. Szczególnie, że zaniedbania w obszarze wad postawy mają niejednokrotnie nieodwracalne skutki dla dziecka.

PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:

  • Czy każde dziecko jest narażone na powstanie wady postawy?
  • Co to są te wady postawy?
  • Jak możesz ich uniknąć?
  • Co możesz zrobić źle?
  • Co buty dziecka mają wspólnego z wadami postawy?
  • Dlaczego dobór butów jest taki ważny?
  • Lekarz powiedział, że moje dziecko ma skoliozę, szpotawość, koślawość, obniżone lub podwyższone napięcie, asymetrię, kręcz. Lub coś jeszcze bardziej niezrozumiałego i wysłał Cię do ortopedy. O co w tym wszystkim chodzi?
  • Czy mogę pomóc dziecku sama?
  • Skąd wiadomo, że  dziecko jest narażone na powstanie wady postawy?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznać istotne momenty w rozwoju  dziecka – kiedy i na co szczególnie zwracać uwagę?
  • Rozpoznać problemy rozwojowe, psychoruchowe u dziecka na wczesnym etapie jeśli wystąpią.
  • Zapobiegać wadom postawy u  dziecka stosując określone nawyki ruchowe.
  • Stosować specjalne ćwiczenia dedykowane określonym rodzajom wad postaw jeśli takie wystąpią.
  • Zadawać właściwe pytania lekarzom, pediatrom i specjalistom o stan zdrowia i rozwój ruchowy  dziecka.
  • Dobrać odpowiednie obuwie, tornister, krzesło, biurko właściwe dla etapu rozwojowego  dziecka.

POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM / NAUCZYCIELEM / TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.

  • Jakie są kamienie milowe w rozwoju  dziecka, kiedy występują, jak je rozpoznać?
  • Jakie są zagrożenia płynące z ignorowania sygnałów o nieprawidłowym rozwoju?
  • Jakie są drogi postępowania w przypadku obaw związanych z nieprawidłowym rozwojem lub wystąpieniem wady postawy?
  • Jakie są rodzaje wad postawy i zagrożenia związane z ich ignorowaniem.
  • W razie jakich problemów psychoruchowych mam udać się do lekarza lub rehabilitanta po pomoc, a z czym poradzę sobie sama/sam?
  • Na co zwracać uwagę podczas zakupów butów, tornistra, krzesła, biurka i innych przedmiotów dla dziecka i dla siebie.
  • Jakie są rodzaje medycznych wspomagaczy rozwoju ruchowego  dziecka, jak i kiedy je stosować.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1 – OK. 2 GODZ.

  • O co chodzi z tymi kamieniami milowymi w rozwoju dziecka
  • Ważne etapy w rozwoju dziecka
  • Zagrożenia wadami postawy
  • Nawyki ruchowe i ich znaczenie
  • Akcesoria, gadżety medyczne, wkładki, i inne czyli czy to wszystko jest mi potrzebne?
  • Ergonomia życia, pracy odpoczynku.

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK. 2 GODZ.

  • Ćwiczenia specjalne – dedykowane dla dzieci z zaburzeniami dystrybucji napięcia mięśniowego.
  • Ćwiczenia specjalne – dedykowane dla dzieci i dorosłych z zagrożeniem płaskostopiem lub je posiadające.
  • Ćwiczenia specjalne – dedykowane dla dzieci i dorosłych z zagrożeniem lub występowaniem chorób kręgosłupa.
  • Kształtowanie nawyków dnia codziennego.
  • Kształtowanie nawyków snu i odpoczywania.
  • Dobór obuwia zgodny z rozwojem dziecka.

Zapisz się: