GRY I ZABAWY SENSORYCZNE

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone dla rodziców małych dzieci, opiekunek, nauczycieli przedszkola i  fizjoterapeutów.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dzień dobry!

Integracja sensoryczna dla osoby niewtajemniczonej brzmi bardzo dziwnie, ale spotykamy się z nią na co dzień. Każdy codziennie wykorzystuje swoje zmysły.Twoje dziecko/ci uczy się i rozwija poprzez zmysły.

Wszystkie informacje docierające z ciała i z otoczenia malucha są niezwykle ważne dla budowania wiedzy o sobie (swoim ciele, położeniu poszczególnych części ciała) i wiedzy o świecie .

W prawidłowym rozwoju dziecka niezwykle ważny jest ruch i doświadczenia płynące ze wszystkich zmysłów. Ruch poprzez zabawę, wykonywanie codziennych czynności. Te warsztaty dadzą Ci energię i wiedzę do wprowadzania prostych i ciekawych gier, zabaw i rozwiązań, które dadzą  dziecku fundament do prawidłowego rozwoju ruchowego, psychicznego i poprawią jego zdolności poznawcze i rozumienie swojego ciała.

PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:

  • Jakie objawy świadczą o zaburzeniach integracji sensorycznej i mogą/powinny Cię niepokoić?
  • Kiedy mogę pracować z dzieckiem sama, a kiedy powinnam/powinienem udać się do terapeuty?
  • Jak wygospodarować czas na takie zabawy?
  • Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? Moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor.
  • Czy zabawami można poprawić inteligencję dziecka?
  • Dlaczego moje dziecko nie lubi zabaw w piasku, brudzenia się, chodzić w butach, chodzić bez butów, huśtać się, głośnej muzyki, pokarmów o określonej strukturze, kąpać się…. itd..?
  • Jak zachęcić do zabaw rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu?
  • Co ma wspólnego rozwój integracji sensorycznej z rozwojem ruchowym i inteligencją?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznać u dziecka zaburzenia integracji sensorycznej, jeśli wystąpią.
  • Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające integrację zmysłową.
  • Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające zdolności poznawcze  dziecka/dzieci.
  • Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy z dzieckiem.
  • Wpleść zabawy sensoryczne w Twój zwykły harmonogram dnia
  • Zarazić tym podejściem  rodzinę i znajomych.

POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM / NAUCZYCIELEM / TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.:

  • Jakie zabawy rozwijają  dziecko/dzieci pod względem integracji sensorycznej ?
  • Jakie zabawki, gry, gadżety wybierać, aby sprzyjały rozwojowi zmysłów i ich integracji, a jakich unikać?
  • Jak radzić sobie z niechęcią dziecka, rodziny, znajomych?
  • Jak budować wartościową relację między tobą, a  dzieckiem/dziećmi?
  • Jak stawiać granice i otwierać umysł dziecku/dzieciom?
  • Jak reagować na trudne/agresywne zachowania  dziecka podczas zabaw?
  • Jak sprawić, żeby dziecko/dzieci było szczęśliwe podczas zabawy?

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1 – OK. 2 GODZ.

  • Etapy rozwoju zmysłów dziecka.
  • Nadwrażliwości i podwrażliwości zmysłów.
  • Zaburzenia integracji sensorycznej – jak je rozpoznać i z czego wynikają.
  • Przykłady zabaw sensorycznych na każdy etap życia dziecka.
  • Dobór odpowiednich zabaw z uwzględnieniem potrzeb i deficytów dziecka.
  • Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do integracyjnej zmysły zabawy.
  • Zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK. 2 GODZ

  • Gry i zabawy rozwijające zmysł równowagi.
  • Gry i zabawy rozwijające wzrok.
  • Gry zabawy rozwijające węch.
  • Gry i zabawy rozwijające słuch.
  • Gry i zabawy rozwijające smak.
  • Gry i zabawy rozwijające czucie proprioceptywne (czucie głębokie).
  • Ćwiczenia w formie scenek rodzajowych uczących radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci.
  • Tworzenie dziennika aktywności i obserwacji dziecka.

Zapisz się: