WADY KRĘGOSŁUPA I KLATKI PIERSIOWEJ

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dla rodziców, nauczycieli przedszkola i nauczania początkowego oraz fizjoterapeutów.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Od 20 tu lat obserwuję , że coraz trudniej jest znaleźć dziecko, u którego nie stwierdzam żadnych nieprawidłowości w jego postawie. I nie piszę tu o drobnych rzeczach, małych niedociągnięciach, które pozostawione same sobie, mają szansę nie dawać żadnych dolegliwości bólowych w przyszłości czy pogłębiać się z czasem.

Mówię tu o poważnych problemach. Zaburzenia w obrębie dystrybucji napięcia (asymetrie), asymetrie funkcjonalne i strukturalne w obrębie klatki piersiowej i kręgosłupa. Zaburzenia w obrębie stabilizacji centralnej. Przykurcze i zaniki mięśniowe.

Można wymieniać i wymieniać w nieskończoność.

Niestety nasze ciała (a w szczególności ciało dzieci) nie nadążają za rozwojem cywilizacyjnym i zdobyczami techniki. Nasze dzieci nie są przygotowane do siedzenia w ławce przez 8 godzin, do noszenia ciężkich przedmiotów na plecach, do patrzenia w telefon, tablet czy monitor przez kilka godzin dziennie.

Ciało dziecka nie jest dostosowane do braku systematycznej aktywności ruchowej. Dzisiaj przy tak dużych obciążeniach statycznych naszego ciała i psychiki musielibyśmy być wybitnymi jednostkami, mało podatnymi na wpływy z zewnątrz, idealnie proporcjonalnie zbudowanymi z genami Bruca Lee, żeby środowisko nie miało na nas złego wpływu. Kto tak ma?

Wprowadzanie do przedszkoli i szkół zajęć korekcyjnych powinno być obowiązkowe! Mam nadzieję, że przekonałam Cię do wprowadzania do codziennego życia lub do zajęć z dziećmi elementów korekcji celowanej. To naprawdę nie jest aż tak trudne zadanie.

Pokażę Ci jak to zrobić szybko, łatwo i przyjemnie. Jak zrobić z tego nawyk, którego Twoje dzieci nie zapomną już do końca życia. Jak czerpać radość z takiej pracy dzieckiem i jak urozmaicić Twoje zajęcia jeśli jesteś nauczycielem.

PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:

  • Skąd mam wiedzieć, ze moje dziecko ma wadę postawy, skrzywienie kręgosłupa czy coś innego?
  • Moje dziecko jest zdrowe czy chodzenie na takie zajęcia mu nie zaszkodzi?
  • Czy na gimnastykę korekcyjną muszę mieć skierowanie?
  • Jak wybrać zajęcia korekcyjne dla mojego dziecka?
  • Jak wygospodarować czas na rozwijające korekcyjne zabawy ruchowe?
  • Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? A co jeśli moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor od ćwiczeń ze mną?
  • Jak zachęcić do takich ćwiczeń rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu, szkole?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Bawić się w kreatywne zabawy ruchowe z dzieckiem.
  • Ćwiczyć z dzieckiem specjalnie przygotowane ćwiczenia celowane na konkretną wadę kręgosłupa, klatki piersiowej.
  • Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy/ćwiczeń z dzieckiem.
  • Wpleść ćwiczenia/zabawy korekcyjne w Twój zwykły harmonogram dnia.

Zarazić tym podejściem Twoją rodzinę i znajomych.

POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM/NAUCZYCIELEM/TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.

  • Jak wygląda prawidłowa postawa dziecka przedszkolnego i szkolnego.
  • Jakie konsekwencje niosą za sobą nieleczone wady kręgosłupa, klatki piersiowej.
  • Jak działa mechanizm nawyku i kształtowanie u dziecka prawidłowej postawy podczas zabawy, aktywności ruchowej, pracy przy stoliku, siedzenia w ławce.
  • Jak radzić sobie z niechęcią dziecka do ćwiczeń, rodziny, znajomych.
  • Jak budować wartościową relację między Tobą a dzieckiem.
  • Jak stawiać granice i otwierać umysł dziecku.
  • Jak reagować na trudne/agresywne zachowania dziecka podczas zabawy/ćwiczeń.
  • Jak sprawić, żeby dziecko było szczęśliwe podczas ćwiczeń.

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1 – OK. 2 GODZ.

  • Etapy rozwoju ruchowego dziecka.
  • Złe nawyki pogłębiające wadę lub do niej prowadzące.
  • Zaopatrzenie ortopedyczne – stabilizatory, pajączki, gorsety dla kogo, kiedy i po co?
  • Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do ćwiczeń i dobrej zabawy?
  • Ćwiczenia/zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK. 2 GODZ.

  • Ćwiczenia gry i zabawy w profilaktyce i korekcji asymetrii funkcjonalnej i skolioz (skrzywień kręgosłupa).
  • Ćwiczenia gry i zabawy w profilaktyce i korekcji pleców okrągłych i okrągło – wklęsłych.
  • Ćwiczenia gry i zabawy w profilaktyce i korekcji pleców płaskich i wklęsłych.
  • Ćwiczenia gry i zabawy w profilaktyce i korekcji wad klatki piersiowej (kurza, lejkowata).
  • Tworzenie harmonogramu dziennej aktywności (zabaw, ćwiczeń) z dzieckiem.

Zapisz się: