ZESPÓŁ ASPERGERA I AUTYZM
DLA KOGO?
Szkolenie jest przeznaczone dla rodziców, nauczycieli przedszkola i nauczycieli nauczania początkowego, opiekunek i fizjoterapeutów.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka lub wychowanka? Obawiasz się , że Twoje dziecko lub uczeń ma Zespół Aspergera lub Autyzm? Nie wiesz co robić dalej? Jaką drogę edukacyjną wybrać, jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka. Jak nawiązać relację ze swoim dzieckiem? Jak mu pomóc? Gdzie tej pomocy szukać?
Prawdopodobnie słyszałaś/eś o tych rodzajach zaburzeń ale nie potrafisz ich zebrać do kupy i zastosować w praktyce życia z dzieckiem z autyzmem lub zespołem Aspergera?
Może nie potrafisz sobie poradzić z uczniem lub wychowankiem w szkole, przedszkolu?
Na tym szkoleniu krok po kroku poprowadzę Cię przez całkiem inny świat dzieci z tymi zaburzeniami. Pokażę na co zwracać uwagę, czego unikać, jak żyć i pracować z takim dziećmi tak żeby nie cierpiała na tym rodzina i rówieśnicy.
PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:
- Jakie objawy świadczą o zespole Aspergera i autyźmie mogą/powinny Cię niepokoić?
- Kiedy mogę pracować z dzieckiem sama, a kiedy powinnam/powinienem udać się do terapeuty?
- Jak wygospodarować czas na ćwiczenia i zabawy z dzieckiem?
- Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? Moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor.
- Czy taki zabawami można poprawić inteligencję dziecka?
- Dlaczego moje dziecko nie lubi zabaw w piasku, brudzenia się, chodzić w butach, chodzić bez butów, huśtać się, głośnej muzyki, pokarmów o określonej strukturze, kąpać się…. itd..?
- Jak zachęcić do zabaw rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu?
CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozpoznać u dziecka zaburzenia ze spektrum autyzmu jeśli wystąpią.
- Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające funkcjonowanie dzieci w grupie rówieśniczej.
- Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym
- Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy z dzieckiem.
- Wpleść zabawy w Wasz zwykły harmonogram dnia.
- Zarazić tym podejściem Twoją rodzinę i znajomych.
POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM / NAUCZYCIELEM / TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.:
- Jakie są zabawy rozwijające Twoje dziecko/dzieci pod względem integracji sensorycznej ?
- Jakie zabawki, gry, gadżety wybierać, aby sprzyjały rozwojowi dziecka ze spektrum autyzmu a jakich unikać?
- Jak radzić sobie z niechęcią dziecka, rodziny, znajomych?
- Jak budować wartościową relację między tobą, a twoim dzieckiem/dziećmi?
- Jak stawiać granice i otwierać umysł Twojemu dziecku/dzieciom?
- Jak reagować na trudne/agresywne zachowania dziecka?
- Jak sprawić, żeby Twoje dziecko/dzieci było/li szczęśliwe/li podczas zabawy?
HARMONOGRAM SZKOLENIA
BLOK 1 – OK. 2 GODZ.
- Etapy rozwoju psychospołecznego dziecka i objawy ze spektrum autyzmu.
- Diagnoza i różnicowanie
- Postępowanie diagnozujące i aspekty prawne
- Współistniejące problemy dzieci ze spektrum autyzmu utrudniające funkcjonowanie i edukację
- Przykłady zabaw dla dziecka ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Dobór odpowiednich zabaw z uwzględnieniem potrzeb i deficytów dziecka.
- Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do zabawy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
- Dieta i aktywność ruchowa w życiu dzieci ze spektrum autyzmu
- Zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?
PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.
BLOK 2 – OK. 2 GODZ.
- Gry i zabawy dla dzieci ze spektrum autyzmu.
- Tworzenie dziennika aktywności i obserwacji dziecka.
- Ćwiczenia w formie scenek rodzajowych uczących radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w środowisku rodzinnym.
- Ćwiczenie w formie scenek rodzajowych uczących radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w środowisku przedszkolnym i szkolnym.
- Trudne pytania od (znajomych, rodziny, itp.) i jak na nie odpowiadać.