ZESPÓŁ ASPERGERA I AUTYZM

DLA KOGO?

Szkolenie jest przeznaczone dla rodziców, nauczycieli przedszkola i nauczycieli nauczania początkowego, opiekunek i  fizjoterapeutów.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka lub wychowanka? Obawiasz się , że Twoje dziecko lub uczeń ma Zespół Aspergera lub Autyzm? Nie wiesz co robić dalej? Jaką drogę edukacyjną wybrać, jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka. Jak nawiązać relację ze swoim dzieckiem? Jak mu pomóc? Gdzie tej pomocy szukać?

Prawdopodobnie słyszałaś/eś o tych rodzajach zaburzeń ale nie potrafisz ich zebrać do kupy i zastosować w praktyce życia z dzieckiem z autyzmem lub zespołem Aspergera?

Może nie potrafisz sobie poradzić z uczniem lub wychowankiem w szkole, przedszkolu?

Na tym szkoleniu krok po kroku poprowadzę Cię przez całkiem inny świat dzieci z tymi zaburzeniami. Pokażę na co zwracać uwagę, czego unikać, jak żyć i pracować z takim dziećmi tak żeby nie cierpiała na tym rodzina i rówieśnicy.

PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:

  • Jakie objawy świadczą o zespole Aspergera i autyźmie mogą/powinny Cię niepokoić?
  • Kiedy mogę pracować z dzieckiem sama, a kiedy powinnam/powinienem udać się do terapeuty?
  • Jak wygospodarować czas na ćwiczenia i zabawy z dzieckiem?
  • Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? Moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor.
  • Czy taki zabawami można poprawić inteligencję dziecka?
  • Dlaczego moje dziecko nie lubi zabaw w piasku, brudzenia się, chodzić w butach, chodzić bez butów, huśtać się, głośnej muzyki, pokarmów o określonej strukturze, kąpać się…. itd..?
  • Jak zachęcić do zabaw rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu?

CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznać u dziecka zaburzenia ze spektrum autyzmu jeśli wystąpią.
  • Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające funkcjonowanie dzieci w grupie rówieśniczej.
  • Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym
  • Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy z dzieckiem.
  • Wpleść zabawy w Wasz zwykły harmonogram dnia.
  • Zarazić tym podejściem Twoją rodzinę i znajomych.

POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM / NAUCZYCIELEM / TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.:

  • Jakie są zabawy rozwijające Twoje dziecko/dzieci pod względem integracji sensorycznej ?
  • Jakie zabawki, gry, gadżety wybierać, aby sprzyjały rozwojowi dziecka ze spektrum autyzmu a jakich unikać?
  • Jak radzić sobie z niechęcią dziecka, rodziny, znajomych?
  • Jak budować wartościową relację między tobą, a twoim dzieckiem/dziećmi?
  • Jak stawiać granice i otwierać umysł Twojemu dziecku/dzieciom?
  • Jak reagować na trudne/agresywne zachowania dziecka?
  • Jak sprawić, żeby Twoje dziecko/dzieci było/li szczęśliwe/li podczas zabawy?

HARMONOGRAM SZKOLENIA

BLOK 1 – OK. 2 GODZ.

  • Etapy rozwoju psychospołecznego dziecka i objawy ze spektrum autyzmu.
  • Diagnoza i różnicowanie
  • Postępowanie diagnozujące i aspekty prawne
  • Współistniejące problemy dzieci ze spektrum autyzmu utrudniające funkcjonowanie i edukację
  • Przykłady zabaw dla dziecka ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  • Dobór odpowiednich zabaw z uwzględnieniem potrzeb i deficytów dziecka.
  • Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do zabawy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
  • Dieta i aktywność ruchowa w życiu dzieci ze spektrum autyzmu
  • Zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?

PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.

BLOK 2 – OK. 2 GODZ.

  • Gry i zabawy dla dzieci ze spektrum autyzmu.
  • Tworzenie dziennika aktywności i obserwacji dziecka.
  • Ćwiczenia w formie scenek rodzajowych uczących radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w środowisku rodzinnym.
  • Ćwiczenie w formie scenek rodzajowych uczących radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w środowisku przedszkolnym i szkolnym.
  • Trudne pytania od (znajomych, rodziny, itp.) i jak na nie odpowiadać.

Zapisz się: