WADY WYMOWY
DLA KOGO?
Szkolenie jest przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dla rodziców, nauczycieli przedszkola i nauczania początkowego, fizjoterapeutów i logopedów.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pierwszym i podstawowym środowiskiem kształtowania mowy i myślenia dziecka są rodzice.
Rodzice są pierwszymi nauczycielami malucha. W każdej sferze, aż do pierwszego kontaktu z systemem edukacji.
Dlatego tak ważne jest aby wiedzę o tym, jak rozwija się mowa dziecka powinien posiadać każdy rodzic, aby umiejętnie kierować jej rozwojem, abyśmy kształtowali nasze dzieci w sposób prawidłowy, stymulowali do rozwoju, nie przeszkadzali i nie kształtowali złych wzorców mowy i wypowiadania się (co niestety jest bardzo częste).
Jak wynika z niedawno opublikowanych badań, tylko około 25 % dzieci w wieku przedszkolnym nie ma wad wymowy, a ich mowa nie jest opóźniona. Czyli mniej więcej co trzecie dziecko w przedszkolu powinno być objęte specjalistyczną opieką.
Nie muszę chyba mówić, że takim dzieciom jest dużo trudniej gładko wejść w ramowy program nauczania. Nie tylko mają problemy ze swobodnym wypowiadaniem się, ale też z przyswajaniem nowej wiedzy i jej zaprezentowaniem, co z kolei wiąże się z samoakceptacją i pewnością siebie.
Jeśli Twoje dziecko uczęszcza już na zajęcia logopedyczne to świetnie! Ten warsztat jest stworzony dla Ciebie! Jeśli obawiasz się, że Twoje dziecko ma lub może mieć wadę wymowy, to tym bardziej zapraszam Cię, to jest najwyższy czas, żeby zadbać o przyszłość Twojego dziecka.
Jeśli uważasz, że mowa Twojego dziecka rozwija się prawidłowo to jest świetna okazja, żeby to sprawdzić i dać Twojemu dziecku więcej możliwości do kreatywnego rozwoju i wsparcia na starcie na nowym etapie życia – przygotowania do edukacji szkolnej.
Do zobaczenia!
PODCZAS SZKOLENIA ODPOWIEMY NA NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ PYTANIA M.IN.:
- Jak wygospodarować czas na rozwijające zabawy logopedyczne?
- Jak zachęcić dziecko do takich zabaw? A co jeśli moje dziecko woli smartfon/tablet/telewizor od zabawy ze mną?
- Czy takimi zabawami można poprawić inteligencję dziecka?
- Czy można przyśpieszyć rozwój mowy dziecka?
- Jak zachęcić do takich zabaw rodzinę, opiekunkę, panią w przedszkolu?
- Co ma wspólnego rozwój mowy z rozwojem ruchowym?
- Dlaczego dziecko jeszcze nie buduje zdań?
- Dlaczego dziecko ma wadę wymowy?
- Czy mogę sam/a pomóc dziecku z zaburzeniami czy opóźnieniem mowy?
CO BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A ZROBIĆ PRAWIDŁOWO PO SZKOLENIU – TWOJE NOWE UMIEJĘTNOŚCI:
- Bawić się w kreatywne zabawy logopedyczne z dzieckiem
- Organizować kreatywne zabawy logopedyczne z dziećmi
- Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające uważność dzieci
- Bawić się w kreatywne zabawy poprawiające zdolności poznawcze dziecka
- Czerpać przyjemność i satysfakcję z zabawy z dzieckiem
- Wpleść zabawy w Twój zwykły harmonogram dnia
- Zarazić tym podejściem Twoją rodzinę i znajomych
POSZERZYSZ SWOJĄ WIEDZĘ I BĘDZIESZ ŚWIADOMYM RODZICEM/NAUCZYCIELEM/TERAPEUTĄ. DOWIESZ SIĘ M.IN.
- Jakie są kreatywne zabawy rozwijające Twoje dziecko logopedycznie, poznawczo, społecznie, komunikacyjnie?
- Jakie zabawki, gry, gadżety wybierać, aby sprzyjały rozwojowi mowy dziecka, a jakich unikać?
- Jak radzić sobie z niechęcią dziecka, rodziny, znajomych.
- Jak budować wartościową relację między Tobą, a Twoim dzieckiem.
- Jak stawiać granice i otwierać umysł Twojemu dziecku.
- Jak reagować na trudne/agresywne zachowania Twojego dziecka podczas zabawy.
- Jak sprawić, żeby Twoje dziecko było szczęśliwe.
HARMONOGRAM SZKOLENIA
BLOK 1 – OK. 2 GODZ.
- Etapy rozwoju psychicznego i społecznego dziecka.
- Etapy rozwoju mowy dziecka.
- Środowisko kształtowania mowy.
- Nawyki społeczne i ich znaczenie.
- Wady wymowy.
- Proste metody badania mowy.
- Dobór odpowiednich zabaw z uwzględnieniem potrzeb i deficytów dziecka.
- Przybory, przyrządy, zabawki – czyli co nam będzie potrzebne do dobrej zabawy?
- Zabawa – czy ciężka praca? Jak odpoczywać z dzieckiem?
PRZERWA KAWOWA – 30 MIN.
BLOK 2 – OK. 2 GODZ.
- Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
- Ćwiczenia oddechowe
- Ćwiczenia rytmizujące
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego
- Gry i zabawy rozwijające prawidłowy rozwój mowy.
- Przykłady przedszkolnych zabaw logopedycznych.
- Gry zabawy rozwijające uważność i koncentrację uwagi.
- Gry i zabawy rozwijające kompetencje społeczne i komunikacyjne.
- Gry i zabawy rozwijające kompetencje poznawcze.
- Ćwiczenia w formie scenek rodzajowych uczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci.
- Tworzenie harmonogramu dziennej aktywności (zabaw) z dzieckiem.